Vänskapsarmband

Hej igen! Jag har länge försökt att lyckas med "konsten" att knyta vänskapsarmband. Och jag har äntligen lyckats!! : ) Så nu tänkte jag visa hur man knyter vänskapsarmband.
 
Det här är den enklaste sorten:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag lärde mig att knyta så använde jag mig av av ett visst mönster som finns på friendship-bracelet.net. 
Just det här är mönstret #1.
Även fast det är det enklaste mönstret, så tycker jag att den är väldigt fin.
 
Jag använde garn som var 1 mm tjockt, vilket jag tyckte var helt perfekt!
 
När man knyter vänskapsarmband så finns det 4 stycken slags knutar:
  • Vänsterknut
  • Högerknut
  • Framåt/bakåt knut
  • Bakåt/framåt knut
Vänsterknut tycker jag är den enklaste knuten, och det är också den som jag har använt till det här armbandet. Högerknut är också väldigt enkelt, och lite av motsatsen av vänsterknut.
Framåt/bakåt knut och bakåt/framåt knut är lite mer komplicerat.
 
På friendship.bracelet.net så finns det en beskrivning på hur man knyter knutarna!
Lovisa
2015-01-16 @ 22:20:38
URL: http://onthebookshelf.blogg.se/

Hej!

Anonym
2015-03-26 @ 18:19:40

Håller absolut inte med love hollister




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bara skapa

Låt Fantasin Flöda!

RSS 2.0